Отново попаднах в задънена улица. Свалих таблото и отново нищо. Там са си само 3-те букси. Видях снопа и го препипвах да не би буксата да е вързана в него но отново нищо. Свалих и таблото с предпазителите и всички кори и къде ли не гледах но букса няма. Други идеи как да намеря буксата без да разглобявам всичко и да проследявам кабела от D23A?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Темпомат / Автопилот / Круз контрол
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от tweety Покажи съобщениеОтново попаднах в задънена улица. Свалих таблото и отново нищо. Там са си само 3-те букси. Видях снопа и го препипвах да не би буксата да е вързана в него но отново нищо. Свалих и таблото с предпазителите и всички кори и къде ли не гледах но букса няма. Други идеи как да намеря буксата без да разглобявам всичко и да проследявам кабела от D23A?
Аз разсъждавам по следния начин:
1 - Щом пиновете на D23А, които служат за връзката с ръчката са опроводени, значи тази инсталация е пригодена за cruise control.
2 - Въпросните проводници са прекарани в посока към нормалното място на ръчката (едва ли са прекарани до багажника)
3 - След като ръчката за темпомата нормално стои на конзолата на волана, то вероятно пътят на нейните кабели е сходен с този на останалите връзки от конзолата (мигачи, чистачки.................)
4 - Според E-learn кабелите от въпросната конзола, както и тези от арматурното табло отиват в една и съща кабелна форма в посока към D23A
.................
Та на теория е ясно къде трабва да се търсят кабелите но на практика, като знам, колко са недостъпни тези участъци аз бих решил въпроса кардинално:
Ще отрежа кабелите от пиновете за ръчката на D23A, ще закача на пиновете нови кабели и ще си ги прокарам откъдето искам до мястото на ръчката.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Имаше една планка, която се намира около педалите на която е закачена въпросната букса, която търсиш.
Два пъти съм я правил и все там се намира.
За това ти дадох жокерите.
Освен ако твоя модел е някакъв хибрид с инсталация от ЕКУ което е в купето, ама то се намира при двигателя и някак си някой е направил от двете инсталации една.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
В близост до педалите намерих на една метална планка намерих буксата (от снимката). Като я загледах тя е същата като тази за темпомата, но не мислех, че е тя защото не е свободна а беше включена в ограденото. Ако и то беше празно ок, но от него излизат няколко кабела които отиват на някъде. Мислех, че въпросната букса трябва да е свободна без продължаващи кабели от нея. Има ли друга букса с такава форма или това е дълго търсената букса? Мога ли без ръчката да тествам дали работи като дам на късо 2-та пина за включването когато със скорост по-голяма от 30 км/ч?
Comment
-
Малко да ъпна темата.
1. Как се сваля възглавницата на волана?
2. Ако не намерим букса - някой да снима докато опроводява - моля - кое е Д32 или каквото и да е и какво е Б10 и т.н. (понятията не са точни, просто примерно давам).
Като на тъпоъгълницина снимки обяснете - кой кабел - примерно - 4-то краче от 2-ри ред е плюс 12 волта отива на пин 1 на ръчката - със снимки.
Има хора, които са супер грамотни в този форум, на които това, което пишете им е ясно.
Ама има и папуаси като мене, на които нищо не им говори Д32 или 23 и т.н.
Чисто с молба пиша това мнение.
Оценявам на всеки от вас труда и усилията.
Аз също ще се сблъскам до ден 2 или 3 с това нещо на моята (тотално неопроводена) с инсталация на машинка на съединителя, 4 пинова букса на спирачката и ще се постарая да снимам. Ще се боря 2 седмица! Или повече?!?!?!!!!
Ако имам нерви ще направя ръководство - How install crouise to Alfa Romeo 166 for dumies.
Ха наздраве!ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro
Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp
Comment
-
Аз също си нямах грам понятие, но благодарение на колегите от форума го подкарах този прословут темпомат.
Ще пробвам да ти обесня.
Това ти е цялата схема http://clubalfaromeo.com/forum/attac...2&d=1323969103
М10 ти е ЕКУТО (В и С са 2 от буксите му)
Д23 е синята букса, която се намира до еку-то, няма да я объркаш.
Н7 е ръчката ти за круиза
Б1 е таблото с предпазителите под волана
Е50 е за индикатора на таблото, да светва като е включен круиза.
I30 - стоп машинката, която трябва да ти е с 3 пина(ако твойта е с 2 купуваш си една нова за 10-тина лева)
Сега има 2 варианта : Единия е ако имаш прекарана букса някъде около волана за круиза. Тогава следваш тази схема :
http://clubalfaromeo.com/forum/pictu...pictureid=1660
Само пускаш по 1 кабелче от Д23 до екуто от и до написаните пинове.
Сега вариант 2 както беше при мен - нямах никакво окабеляване:
Пуснах 4 кабела от ръчката за круиза(Н7) директно до екуто в съответните пинове, като внимаваш да съвпадат номерата както е по схемата.
5-тия кабел от ръчката(Н7) го пуснах до таблото с предпазителите(В1 F4)
После пускаш едно кабелче от екуто букса B пин 21 до пин 3 на стоп машинката.
И за накрая, сваляш таблото за да прекараш индикацията за включен круиз. Трябва да свалиш волана максимално на долу и назад за да махнеш таблото. Пускаш кабела от букса C пин 44 на екуто до мисля най-лявата букса беше зад таблото пин 12 и си готов.
Общо взето по схемата е трудно, като почнеш да разглобяваш виждаш, че на всяка букса й пише "наименованието" както е по схемата, както и номерата на пиновете(малките числа в схемата са номера на пина) така, че ще се ориентираш от и до кой пин трябва да се прекара кабел. След като прекараш всичко и като смениш стоп машинката ще ти излезе грешка за стоп машинката, изтриваш я и ако си прекарал всичко както трябва круиза ще тръгне. Успех !Last edited by Dob4i; d.m.y г., 00:28.Alfa Romeo 166 2.4jtd
Comment
-
Първоначално публикувано от tweety Покажи съобщениеВ близост до педалите намерих на една метална планка намерих буксата (от снимката). Като я загледах тя е същата като тази за темпомата, но не мислех, че е тя защото не е свободна а беше включена в ограденото. Ако и то беше празно ок, но от него излизат няколко кабела които отиват на някъде. Мислех, че въпросната букса трябва да е свободна без продължаващи кабели от нея. Има ли друга букса с такава форма или това е дълго търсената букса? Мога ли без ръчката да тествам дали работи като дам на късо 2-та пина за включването когато със скорост по-голяма от 30 км/ч?
Или ще става, или неALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro
Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp
Comment
-
Колеги а дали лостчетата(и трите в комлект) са взаимозаменями при 147 и 156.
Намерих един комплект от 147 и се чудя дали ще стане да се монтира 156?
Някой има ли идея?156 2.4 jtd 2001 Sportwagon Sony,Hertz,Boss & JBL sound
KONI sport adjustable suspension kit,Big BREMBO brake kit
Cinquecento 1.1i 1998 Sporting
Subaru İmpreza 2000 turbo 1999 Sportwagon
Comment
-
Първоначално публикувано от barash Покажи съобщениеКолеги а дали лостчетата(и трите в комлект) са взаимозаменями при 147 и 156.
Намерих един комплект от 147 и се чудя дали ще стане да се монтира 156?
Някой има ли идея?
Alfa Romeo 156 -facelift-1.9jtd CF3-115-2004; Renault Megane CC -1.6-16V -2006; Toyota Avensis SW2,2 D-Cat-2010; Renault Scenic RX4 2.0-16V-2002; Renault 19-1.8 Rt-1993; BMW-335Xi-M-Packet-2007
Comment
-
Тая букса нема нищо общо с темпомата.
Поне при мене е така.
Нямам окабеляване за темпомат. Синята букса само на 10 краче имам + след контакт. Кат натисна спирачката - бега.
Нямам връзка между 24 и 56 пиновите букси. Ще се опъват кабели, но няма да е сега поради липсата на пинчета. Обиколих - никъде няма подходящи. Чакам колега от форума да ми прати. Обещал е.
Както и самата букса горе на дръжката.
п.п. към всички - на букса Д32а (синята) трябва ли на 10 пин да има постоянен + и като натисна спирачка да изчезва????
11,12,13,14,15 пин са ми празни.
п.п.2 Благодаря на Любо (ecotronic) и Добчи за отделеното време!ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro
Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp
Comment
-
Моля тези с работещите темпомати да кажат на букса Д23 (синята) на 10 краче имат ли постоянен плюс след контакт и като натистат спирачка да изчезва, като я пуснат пак да се появява?
Колата беше с машинка с 2 крачета. Днес закупих с 3 крачета.ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro
Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp
Comment
-
Според схемата:
би трябвало на пин 10 от D23-A да има +12V, при натиснат педал.
От друга страна според същата тази документация има следното несъответствие:
В описанието на горната схема пише:
Pin 23 of connector D of M10 receives a signal from the second contact of brake light switch I30, ignition-operated (INT/A) through a line protected by fuse F1 in junction unit B1 .
На посочената схема (ограденото в червено) извод 3 от контакта на педала трябва да е свързан към пин 21 от конектор B на ECU - то
Тъй че реална проба само ще покаже кое е вярното.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от Iltcho Покажи съобщениеТая букса нема нищо общо с темпомата.
Поне при мене е така.
Нямам окабеляване за темпомат. Синята букса само на 10 краче имам + след контакт. Кат натисна спирачката - бега.
Нямам връзка между 24 и 56 пиновите букси. Ще се опъват кабели, но няма да е сега поради липсата на пинчета. Обиколих - никъде няма подходящи. Чакам колега от форума да ми прати. Обещал е.
Както и самата букса горе на дръжката.
п.п. към всички - на букса Д32а (синята) трябва ли на 10 пин да има постоянен + и като натисна спирачка да изчезва????
11,12,13,14,15 пин са ми празни.
п.п.2 Благодаря на Любо (ecotronic) и Добчи за отделеното време!Първоначално публикувано от Iltcho Покажи съобщениеМоля тези с работещите темпомати да кажат на букса Д23 (синята) на 10 краче имат ли постоянен плюс след контакт и като натистат спирачка да изчезва, като я пуснат пак да се появява?
Колата беше с машинка с 2 крачета. Днес закупих с 3 крачета.
Ето малко развитие по темата. След кратка консултация с колегата "myato" от Алфа форума и след още малко ровене - резултата е положителен! Темпомата работи и на ECU 15C5. Първо искам да благодаря на emzo, BO и Airfan за темата и опитите до тук. Сега и скромната добавка от мен:
1. Схемата, която трябва да се реализира е тази, която е постната тук.
Съществена разлика с началната няма, но е задължително да се смени стоп машинката с такава, която е показана на схемата - I30. Нормално отворения контакт на машинката си остава така както са нашите - към стоп светлините и към пин №8 конектор В на ECU-то. Нормално затворения контакт на машинката се свързва с пин №21 конектор В на ECU-то. При включване на контакт там трябва да има 12V.
2. Към пин№44 конектор С на ECU-то се свързва индикацията за "включен - изключен" темпомат. Също както е показано на схемата. Тук е единственото нещо, което все още не съм уточнил. Какви са стойностите на трите съпротивления в оригиналната схема. Аз за пробата само включих един резистор 680 ома колкото да има някъкъв товар на пин 44. Скромния ми опит показва, че няма как да се случи нещо на ECU-то при товар от около 20 милиампера.
3. Резултата от пробата е - темпомата работи перфектно. Задължително е добавянето на триизводна стоп машинка иначе не става ако и да не се отчитат грешки. Освен това ако е натиснат някой от педалите - спирачка или съединител при палене и включен темпомат - също не тръгва. Ако темпомата е изключен - проблем няма натискайте, който си искате педал при палене. Без триизводна машинка след натискането на спирачка темпомата не сработва повторно.
Това са ми наблюденията и опита до тук. Ще съм благодарен, ако някой сподели опита от по-нататъшните проби.
Молбата ми е, ако някой има оригинален темпомат на либра 1.9 jtd и може да измери стойностите на трите съпротивления около светодиода - т.е. индикацията, да ги постне за да е всичко оригинал. Ако не ще има "млад техник" и окончателния резултат ще го постна по-късно когато сглобя всичко в окончателния вариант.
emzo абсолютно си прав за първия пост - няма спор за тези 12v при подаване на контакт. Всичко е точно така както казваш, но така схемата работи до първото натискане на спирачката. За да съм по-ясен - когато има и темпомат това EKU очаква като се натисне спирачката към пин №8 да се подадат 12v, и в същото време от пин №21 да изчезнат съшите 12v.
Колкото до пин №44 на куплунг "С" - да трябва при включен темпомат там да има товар. Прегледах схемите и на Алфите и на Либрите с нашето EKU и тогава стигнах до извода, че там трябва да има някакъв товар. Всичките са с две последователни съпротивления и паралелно на едното светодиод със съпротивление. Ако беше само за едната индикация - светодиод и съпротивление щяха да са напълно достатъчни. Реализирана е така защото даже и да изгори светодиода то през двете съпротивления да продължат да се подават тези 12v при включен темпомат. Затова и пробата, която направих е само със съпротивление без никакъв светодиод. Ама пусто искам окончателната реализация да е като оригинала затова моля за стойностите на тези три проклети съпротивления. Все пак не знам как е реализирано EKU-то и какъв постоянен товар /за по-продължително време/ може да понесе пин №44.
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеСпоред схемата:
би трябвало на пин 10 от D23-A да има +12V, при натиснат педал.
От друга страна според същата тази документация има следното несъответствие:
В описанието на горната схема пише:
Pin 23 of connector D of M10 receives a signal from the second contact of brake light switch I30, ignition-operated (INT/A) through a line protected by fuse F1 in junction unit B1 .
На посочената схема (ограденото в червено) извод 3 от контакта на педала трябва да е свързан към пин 21 от конектор B на ECU - то
Тъй че реална проба само ще покаже кое е вярното.Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
Comment
Comment